ÄRIREEGLID

ÜLDOSA

iD Süsteemide OÜ pakutavate teenuste, lahenduste ning seadmete kasutustingimused on üldjuhul sõnastatud klientidega sõlmitud lepingutes ja lähtuvad heaperemehelikust kasutustavast. 

Erireeglid litsenside ja tugiteenuste kohta lepitakse kokku klienidipõhistes Tugiteenuse eritingimustes.

Palume austada meie kaubamärkide, tarkvara ja erilahenduste autoriõigusi.

Teenuste ja kaupade hinnad lepitakse kliendiga kokku hinnapakkumise alusel, millele vajadusel lisatakse kirjalik tellimuskinnitus. Jätame endale õiguse muuta tavapäraste püsiteenuste hinda, avaldades info tehtavatest muudatustest varakult oma kodulehel ning teavitades sellest kliente lepingutes ettenähtud korras. Teeme parima, et tagada seadmete, tarkvara ja lahenduste tõrgeteta töö. Samas rõhutame, et meie vastutus rikkis seadme osas piirdub vaid mõistliku aja- ja töökuluga tehtava parandustööga või seadme asendamisega. Me ei kanna vastutust saamata jäänud tulude või muude kulude eest.

Eeldame oma klientidelt, et neile esitatud arved oleksid tasutud tähtajaks. Jätame endale õiguse piirata võlglastel teenuse kättesaadavust ning tarkvara kasutamist. Võlgade sissenõudmisel kasutame seadustes ettenähtud võimalusi.

Hoiame oma klientide ärisaladusi ning eeldame samaväärset käitumist ka oma klientidelt.

PRIVAATSUSPOLIITIKA

Isikuandmete vastutav töötleja on iD Süsteemide OÜ (edaspidi iDS või meie; registrikood 14259084; juriidiline aadress A. H. Tammsaare tee 47 Tallinn Harjumaa 11316).

Privaatsuspoliitika kohaldub Teile, kui (i) olete meile edastanud oma isikuandmed pakkumiste saamiseks, (ii) olete meiega võtnud ühendust meie kodulehel oleva vormi kaudu ning edastanud selleks ka oma isikuandmed, või (iii) oleme Teie isikuandmed saanud seetõttu, et olete meie juriidilisest isikust kliendi (sh potentsiaalse kliendi) või koostööpartneri esindaja või kontaktisik. Potentsiaalsete klientide hulka kuuluvad kliendid, kes on ise meie teenuste vastu huvi tundnud või kellele oleme teinud omal initsiatiivil pakkumise meie teenuste kasutamiseks.

Privaatsuspoliitika ei kehti juriidiliste isikute andmete suhtes ega hõlma isikuandmete töötlemist veebilehtedel/teenuskeskkondadel, millele meie veebilehtedel/teenuskeskkondadel viidatakse (välislingid).

Töödeldavad isikuandmed

Kui olete avaldanud soovi saada osa iDS-i pakkumistest ning edastanud meile sel eesmärgil meie kodulehel oleva vormi kaudu oma e-posti aadressi, töötleme üksnes teie e-posti aadressi.

Kui olete meiega iDS kodulehe vahendusel kontakteerunud ning edastanud meile sel eesmärgil oma isikuandmed, töötleme Teie kohta järgmisi isikuandmeid:

• ees- ja perekonnanimi;

• e-posti aadress;

• sõnumi sisus edastatud andmed.

Kui olete meie kliendi (sh potentsiaalse kliendi) või koostööpartneri esindaja või kontaktisik, töötleme Teie isikuandmeid, mille on meile edastanud Teiega seotud juriidiline isik või mille olete meile edastanud ise. Potentsiaalsetele klientidele pakkumiste tegemiseks võime koguda Teie isikuandmeid ka avalikest allikatest (nt juriidilise isiku kodulehekülg, äriregister jms), kuid üksnes juhul, kui Teie isikuandmed on avaldatud seoses juriidilise isiku tegevusega.

Võime töödelda Teie kohta järgmisi isikuandmeid:

• ees- ja perekonnanimi;

• isikukood ;

• tööalased kontaktandmed (telefoninumber, e-posti aadress);

• Teie ametikoht meie kliendi või koostööpartneri juures;

• muud andmed, mille olete meile teenuse osutamise eesmärgil edastanud.

Pange tähele, et isikuandmed on mis tahes andmed tuvastatud või tuvastatava füüsilise isiku kohta. Juriidilise isiku andmed ei ole isikuandmed. iDS töötleb üksnes isikuandmeid, mille töötlemine on seatud eesmärkidest tulenevalt minimaalselt vajalik.

Isikuandmete töötlemise eesmärgid ja töötlemise alused

Kui olete edastanud meile oma e-posti aadressi, et saada informatsiooni ja pakkumisi meie teenuste kohta, siis töötleme Teie isikuandmeid üksnes eeltoodud eesmärgil. Teie isikuandmete töötlemise õiguslik alus on sellisel juhul Teie nõusolek. Pange tähele, et Teil on õigus antud nõusolek igal ajal tagasi võtta, saates meile selle kohta e-kirja alltoodud aadressil. Nõusoleku tagasivõtmine ei mõjuta enne tagasivõtmist nõusoleku alusel toimunud töötlemise seaduslikkust.

Kui olete meiega kodulehe vahendusel ühendust võtnud, siis töötleme Teie isikuandmeid üksnes selleks, et Teie saadetud sõnumile vastata. Teie isikuandmete töötlemise õiguslik alus on sellisel juhul meie õigustatud huvi anda Teile soovitud informatsiooni. Arvestame, et meie poole pöördudes avaldate ise soovi, et Teie isikuandmeid sel eesmärgil töödeldaks. Sellest tulenevalt oleme kaalumise tulemusel leidnud, et meie huvi kaalub üles Teie huvid, põhiõigused ja -vabadused, mille nimel tuleb kaitsta isikuandmeid. Teil on õigus esitada vastuväide oma isikuandmete töötlemisele, mida teostame õigustatud huvi alusel.

Kui olete meie kliendi (sh potentsiaalse kliendi) või koostööpartneri esindaja või kontaktisik, siis töötleme Teie isikuandmeid järgmistel eesmärkidel:

• kliendi või koostööpartneriga sõlmitava lepingu ettevalmistamine, lepingu sõlmimine ning lepingu täitmine (sh arvete koostamine, isiku tuvastamine);

• teenuste osutamine ja kliendisuhte haldamine (nt kliendi või koostööpartneriga kontakteerumine, võimalike küsimuste lahendamine);

• uute teenuste ja võimaluste kohta teabe ning pakkumiste saatmine;

• iDS teenuste haldamine ja arendus.

Töödeldes Teie isikuandmeid seetõttu, et olete meie kliendi (sh potentsiaalse kliendi) või koostööpartneri esindaja või kontaktisik, on isikuandmete töötlemise õiguslikuks aluseks meie õigustatud huvi pakkuda Teiega seotud juriidilisele isikule meie teenuseid või teha muul moel koostööd. Arvestame, et kliendi või koostööpartneri esindaja või kontaktisik tegutseb vastava juriidilise isiku majanduslikes huvides ja majandustegevuse raames. Sellest tulenevalt oleme kaalumise tulemusel leidnud, et meie huvi kaalub üles Teie huvid, põhiõigused ja -vabadused, mille nimel tuleb kaitsta isikuandmeid. Teil on õigus esitada vastuväide oma isikuandmete töötlemisele, mida teostame õigustatud huvi alusel.

Vajadusel võime töödelda Teie isikuandmeid ka meie õigusaktidest tulenevate kohustuste täitmiseks või meie õiguste kaitsmiseks, sh nõuete esitamiseks või enda nende eest kaitsmiseks, millisel juhul on isikuandmete töötlemise õiguslik alus meie õigustatud huvi kaitsta oma õigusi.

Andmete säilitamine

Säilitame Teie isikuandmeid nii kaua, kui see on vajalik nende eesmärkide saavutamiseks, milleks isikuandmed on kogutud. Näiteks lähtume järgmistest säilitamise tähtaegadest:

• Raamatupidamiskohustuste täitmiseks peame lepinguid ning nende täitmisega seotud andmeid säilitama vähemalt 7 aastat alates lepingu sõlmimise majandusaasta lõppemisest;

• Tulenevalt Eesti õiguses kehtivatest nõuete aegumistähtaegadest, võime säilitada lepinguliste nõuetega seotud isikuandmeid kuni 11 aastat alates kliendisuhte või koostöösuhte lõpetamist.

Andmete jagamine

Teie isikuandmetele saavad ligipääsu üksnes need iDS töötajad, kellel on selleks oma töökohta arvestades põhjendatud vajadus. Samuti võime edastada Teie isikuandmeid kolmandatele isikutele, kuid seda üksnes juhul, kui meil on selle põhjendatud vajadus ning õiguslik alus.

Kasutame oma tegevuses teenusepakkujaid, kes võivad meile teenuseid osutades saada ligipääsu Teie isikuandmetele. Sellised teenusepakkujaid käituvad Teie isikuandmete suhtes volitatud töötlejatena ehk töötlevad isikuandmeid üksnes meie juhiste kohaselt ning meie nimel. Selliste volitatud töötlejate hulka kuuluvad näiteks reklaamiteenuse ning programmeerimisteenuse pakkujad.

Sobiva õigusliku aluse olemasolul võime Teie isikuandmeid jagada ka järgmiste kolmandate isikutega, kes käituvad Teie isikuandmete suhtes eraldiseisvate vastutavate töötlejatena:

• õigusteenuse osutajad, kui isikuandmete jagamine on vajalik meie õiguste kaitsmiseks, millisel juhul on isikuandmete edastamise õiguslik alus meie õigustatud huvi oma õigusi kaitsta;

• kolmandad isikud, kellele peame isikuandmed edastama mõnest õigusaktist tuleneva kohustuse täitmiseks (eelkõige ameti- ja järelevalveasutused), millisel juhul on isikuandmete edastamise õiguslik alus meie õigusaktidest tuleneva kohustuse täitmine;

• Edastame Teie isikuandmeid väljapoole Euroopa Liitu ja Euroopa Majanduspiirkonda üksnes, kui meil on selleks seaduslik alus, sealhulgas andmete saajale: 1) kes asub riigis, kus on Euroopa Komisjoni hinnangul isikuandmete kaitse tagatud piisaval tasemel; või 2) lepingu alusel, mis vastab Euroopa Liidu nõuetele isikuandmete edastamiseks väljaspool Euroopa Liitu asuvatele isikuandmete töötlejatele.

Teie õigused

Teil on oma isikuandmete suhtes kõik kohalduvates andmekaitsealastes õigusaktides sätestatud õigused seal toodud ulatuses (need õigused ei ole absoluutsed).

Teil on õigus:

• taotleda juurdepääsu oma isikuandmetele ning saada isikuandmetest koopia;

• nõuda ebaõigete isikuandmete parandamist;

• nõude isikuandmete kustutamist;

• nõuda isikuandmete töötlemise piiramist;

• nõuda isikuandmete ülekandmist;

• esitada vastuväide isikuandmete töötlemisele, kui see toimub õigustatud huvi alusel;

• võtta isikuandmete töötlemiseks antud nõusolek tagasi.

Kui soovite oma õigusi teostada või Teil on küsimusi oma isikuandmete töötlemise kohta, siis andke meile sellest teada e-kirja teel info@ids.ee . Kui vaatamata meie selgitustele tundub Teile, et Teie isikuandmetega seotud õigusi on rikutud, on Teil ka õigus pöörduda Andmekaitse Inspektsiooni või kohtu poole.

Meie kontaktandmed

Aadress: A. H. Tammsaare tee 47 Tallinn Harjumaa 11316

E-posti aadress: info@ids.ee

Privaatsuspoliitika muudatused

Võime käesolevat privaatsuspoliitikat muuta, kui muutmine on vajalik, sest muutunud on meie isikuandmete töötlemise praktika, andmekaitsealased õigusaktid, järelevalveasutuste juhised, kohtu- või järelevalveasutuste praktika või kui muutmine on vajalik muude mõistlike asjaolude tõttu. Privaatsuspoliitika muutumisest teavitame Teid e-posti teel või avaldades sellekohase teate meie kodulehel.

Privaatsuspoliitika kehtib alates 1.11.2020

TUGITEENUSE ÜLDTINGIMUSED

1. Üldtingimuste kohaldamine

1.1  Käesolevad tugiteenuse üldtingimused (Üldtingimused) kohalduvad iD SÜSTEEMIDE OÜ, registrikood 14259084, aadress Tammsaare tee 47, 11316 Tallinn (iDS) poolt kliendile (Klient) iDS-i poolt välja arendatud, talle kuuluva ja litsentsi alusel Kliendi kasutusse antud kassa- ja laoarvestustarkvara BUUM (sh koos võimalike Kliendispetsiifiliste funktsionaalsustega) ja/või makseterminalide tarkvara EPSWare (Tarkvara) ja/või müügisüsteemi seadmete (Riistvara) hooldamisel ja tugiteenuste pakkumisel.

1.2  iDS ja Klient on Lepingus koos nimetatud ka kui Pooled või eraldi kui Pool.

1.3  Tugiteenuse osutamise aluseks on Kliendi igakordne tellimus ja/või Kliendi ning iDS-i vahel sõlmitud kirjalik tugiteenuse osutamise leping (Eritingimused), milles fikseeritakse Tarkvara ja/või Riistvara, mille suhtes tugiteenust osutatakse, teenuse osutamise periood, mahud ja muud teenuse osutamiseks vajalikud tingimused ning milles Klient muuhulgas kinnitab oma nõustumist Üldtingimustega. Üldtingimuste ja Eritingimuste vastuolu korral juhinduvad Pooled Eritingimustes sätestatust.

1.4  Kliendi tellimus tugiteenuse osutamiseks (kas Eritingimuste või ühekordsete tellimuste alusel) koos Üldtingimustega moodustab tugiteenuse lepingu (Leping). Ühekordse tellimuse puhul jõustub Leping tellimuse aktsepteerimisel iDS-i poolt, Eritingimuste sõlmimisel jõustub Leping alates Eritingimuste allkirjastamisest mõlema Poole poolt.

2. Tugiteenuse sisu ja liigid

2.1  Lepingu alusel ja selles sätestatud tingimustel osutab iDS Kliendile erinevaid tugiteenuseid, sh klienditoe teenust, tehnilise toe teenust, valveteenust ja arendusteenust.

2.2  Lepingu sõlmimise hetkel olemasoleva Tarkvara ja Riistvara käigus hoidmiseks vajalikku klienditoe teenust osutab iDS tööpäeviti (v.a. riigipühadel) ajavahemikus kell 9:00-17:00 (Tööaeg). Klienditoe teenus hõlmab järgmisi teenuseid:

2.2.1  telefoni- ja kaugadministreerimistugi Tarkvara ja Riistvara kasutamisega seonduvates küsimustes;

2.2.2 ekspluatatsiooni käigus tekkivate Tarkvara ja Riistvara tõrgete lahendamine ning ekspluatatsioonipersonali nõustamine;

2.2.3 Kliendi personali nõustamine telefoni ja e-kirja teel;

2.2.4 koolitus kuni üks kord poolaastas Kliendi töötajatele iDS-i poolt määratud asukohas;

2.2.5 müügipunktides käibivate kliendi-, soodus-, makse- ja krediitkaartide süsteemide funktsioneerimise tagamine iDS-i pädevuse, võimaluste ja volituste piires.

2.3  Tarkvaraga ja Riistvaraga seotud tõrgete ja probleemide lahendamiseks vajalikku tehnilise toe teenust osutab iDS Tööajal. Tehnilise toe teenus hõlmab järgmisi teenuseid:

2.3.1  keskserveris olevate tarkvaraliste vahendite ja filiaalidevahelise andmeside monitooring iDS-i volituste ja võimaluste piires;

2.3.2 kaughalduse teel müügisüsteemi tehniline hooldus – tarkvaraliste vahendite tehniline kontroll, häälestus, puhastus, jne;

2.3.3 Kliendi asukohas teostatavad Tark- ja Riistvaraga seotud mistahes hooldustööd;

2.3.4 arvutiviirustest tingitud häirete kõrvaldamine;

2.3.5 ekspluatatsiooni käigus tekkivate Riistvara- ja andmesideprobleemide lahendamine;

2.3.6 Tark- ja Riistvaraga seotud abi, mis otseselt ei puuduta Tarkvara kasutamist (nt operatsioonisüsteemi muutmine või installeerimine, võrgu installeerimine, jms);

2.3.7 Kliendi poolt iDS-iga kooskõlastatud kasutamiskeskkonna muutumisest tingitud probleemide lahendamine kaugadministreerimise teel;

2.3.8 asendusseadmete tagamine Riistvarale avariiolukordadeks, kui Riistvara on Kliendile tarninud iDS ja riistvara ei ole ületanud normaaltööiga;

2.3.9 loodusjõudude toimest põhjustatud, süsteemi ekspluatatsioonitingimustele mittevastavast kasutamisest, kasutaja veast tingitud või muu Kliendi süü tõttu tehtavate taastamis-, hooldus- ja remonttööde teostamine;

2.3.10 Tarkvara versiooniuuenduste, veaparanduste ning täienduste paigaldamine (mahukamate uuenduste paigaldamiseks teeb iDS Kliendi soovil eripakkumise);

2.3.11  Tarkvara versiooniuuenduste, veaparanduste ning täienduste kättesaadavaks tegemine.

2.4  Kliendil on õigus tellida erakorralist tugiteenust ehk valveteenust aegkriitiliste probleemide lahendamiseks, mille eesmärgiks on Riistvara tehnilise töövõime tagamine väljaspool Tööaega.

2.5  Kliendi soovil osutab iDS Kliendile ka Tarkvara arendusteenuseid, mis hõlmavad järgmisi teenuseid:

2.5.1  väiksemate muudatuste tegemine Tarkvaras vastavalt Kliendi erisoovidele. Selliste muudatuste töömahu suuruse otsustab iDS ainuisikuliselt;

2.5.2 Kliendi soovidele vastavad suuremamahulised arendustööd või muudatused Tarkvaras või Riistvaras, mis ületavad Lepingu punktis 2.5.1 sätestatud mahtu, toimuvad ainult eraldi kokkuleppe alusel.

2.6  Kliendil on õigus tellida iDS-ilt punktides 2.2 - 2.5 nimetamata muid hinnakirjas toodud teenuseid, näiteks trükivormidega seotud tööd, uute või olemasolevate trükkide muutmine.

3. Tugiteenuse osutamise kord ja poolte koostöö

3.1  Teenuste tellimiseks pöördub Kliendi volitatud kontaktisik iDS-i poole punktis 9.2 sätestatud kontaktandmetel teatades iDS-ile tõrke asukoha, lühikirjelduse, teavitaja nime ja kontaktandmed. iDS klienditeenindaja hõivatuse korral jätab Klient samasisulise teate iDS-i automaatvastajale või saadab vastavasisulise SMS sõnumi. iDS registreerib Kliendi pöördumise aja, põhjuse ja pöördumise teinud isiku ning võtab pöördunud isikuga ühendust esimesel võimalusel alates Kliendi teate saamisest.

3.2   Sõltuvalt Kliendi tellimusest ja probleemist püüab iDS esmalt lahendada tekkinud tõrke telefoni teel nõustamise või kaugadministreerimise teel. Kui soovitud tulemust ei õnnestu saavutada telefoni teel nõustamise ega kaugadministreerimise teel, siis osutab iDS teenuseid Kliendi asukohas Poolte vahel kokku lepitud ajal. Klient tagab teenuste osutamiseks vajalikud ligipääsud oma süsteemidele ja töökohtadele Kliendi asukohas.

3.3   Kui Klient tellib punktis 2.5 sätestatud Tarkvara arendusteenuseid, siis teavitab iDS Klienti teenuste teostamise võimalikkusest hiljemalt 5 tööpäeva jooksul alates tellimuse saamisest. Kui iDS saab osutada tellitud teenuseid, siis sõlmivad Pooled vähemalt kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis lisakokkuleppe (sh e-kirjade vahetamise teel). Kui Pooled ei sõlmi kokkulepet tasu suuruse kohta, siis arvestatakse tasu hinnakirjas sätestatud tunnihindade alusel.

3.4  Tagamaks Lepingu alusel osutatavate teenuste kvaliteeti ning tulemuslikkust kohustub Klient:

3.4.1 vähemalt üks kord ööpäevas tegema andmebaasidest koopia välisele andmekandjale vastavalt iDS-ilt saadud instruktsioonidele;

3.4.2 jälgima, et Tarkvara ja Riistvara hooldaks, täiendaks ja paigutaks ümber iDS-i või iDS-i poolt volitatud või iDS‑iga eelnevalt kooskõlastatud isik;

3.4.3 tagama ligipääsu teenuste teostamiseks vajalikule informatsioonile ja dokumentatsioonile ning oma süsteemidele, töökohtadele ja Riistvarale;

3.4.4 andma võimalikult täpset informatsiooni Tarkvara või Riistvara kasutamisel tekkinud probleemide kohta;

3.4.5 teavitama iDS-i müügisüsteemi arvutitöökohtade likvideerimistest ja asukoha muutustest esimesel võimalusel;

3.4.6 kooskõlastama iDS-iga, kui Klient soovib arvutis, kus asub Tarkvara, teha järgnevaid muudatusi: i) operatsioonisüsteemi või operatsioonisüsteemiversiooni muutmine, süsteemsete failide või võrgusüsteemi muutmine; ii) tarkvara installeerimine, mis võib muuta Tarkvara ja Tarkvaraga seotud programme või nende häälestust; iii) muudatused Tarkvara toimivusega seotud Riistvaras.

4. Tugiteenuse vastuvõtmine

4.1  iDS teavitab Klienti, kui on lõpetanud konkreetse tõrke või probleemi lahendamise. Kui Klient ei ole tõrke lahendamisele järgneva tööpäeva jooksul iDS-i puudustest teavitanud loetakse teenus nõuetekohaselt osutatuks ning hilisemad pretensioonid lahendatakse juba uue teenuse tellimise raames.

4.2  Sellise teenuse osutamisel, mis lõppeb Kliendile konkreetse töö üleandmisega (näiteks Tarkvara muudatus või arendus), kohustub Klient iDS-i poolt üleantud töö 3 tööpäeva jooksul üle vaatama. Kui Klient peab seda vajalikuks, võib ta pikendada töö ülevaatamise tähtaega kokku 7 tööpäevani, teavitades sellest iDS-i eelviidatud tavapärase töö ülevaatamise tähtaja jooksul. Töös puuduste esinemise korral esitab Klient töö ülevaatamiseks ette nähtud tähtaja jooksul iDS‑ile teate töö puudustega vastuvõtmise või vastuvõtmisest keeldumise kohta koos kirjeldusega töös esinevatest puudustest. Ebaoluliste puuduste korral peab Klient töö vastu võtma, kuid võib nõuda puuduste kõrvaldamist.

4.3  Töös esinevate puuduste kõrvaldamiseks määrab Klient iDS-ile, olles eelnevalt iDS-iga konsulteerinud, mõistliku tähtaja. Töö vastuvõtmisest keeldumise puhul Kliendi poolt töös esinevate puuduste tõttu kõrvaldab iDS omal kulul töös esinevad puudused ning esitab töö uuesti Kliendile ülevaatamiseks.

4.4  Klient peab vastu võtma kõik puudusteta töö lõpptulemused kinnitades iDS-ile tööde vastuvõtmise vähemalt kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis (e-kiri, SMS sõnum, mõni muu elektrooniline viis). Töö lõpptulemus loetakse Kliendi poolt vastuvõetuks, kui Klient ei teata töö ülevaatamiseks ette nähtud tähtaja jooksul iDS-ile ühestki puudusest või kui Klient kasutab üle antud, aga vastu võtmata tulemusi äri- või tootmistegevuses.

5. Tasu arvestamine ja maksmine

5.1  iDS osutab Lepingu alusel teenuseid iDS‑i veebilehel (https://www.ids.ee/hinnakiri) avaldatud hinnakirjas sätestatud tunnihindade alusel vastavalt teenuse osutamisele kulunud ajale.

5.2  Hinnakirjas sätestatud tasudele lisandub käibemaks. Tasu sisse ei kuulu teenuse osutamisega seotud muud kulud, näiteks kasutatud varuosade, detailide ja muude kulumaterjalide ning teenuste osutamise raames paigaldatava muu tarkvara või infosüsteemi litsentsi maksumus. iDS-il on õigus hinnakirja muuta üks kord kalendriaasta jooksul teavitades Klienti hinnakirja muutumisest ette vähemalt 1 kuu.

5.3  Pooled võivad Eritingimustes kokku leppida kuupõhises fikseeritud baastasus, mis hõlmab Kliendi poolt tellitavaid ja iDS-i poolt osutatavaid klienditoe ja/või tehnilise toe teenuseid Eritingimustes määratud mahus ühes kalendrikuus. Klienditoe ja tehnilise toe teenused, mis ületavad baastasuga hõlmatud mahtu või mida ei ole võimalik osutada telefoni või kaugadministreerimise teel ja mida seetõttu osutatakse Kliendi asukohas, ei ole baastasuga hõlmatud (v.a punktis 2.2.4 sätestatud koolitused). Eritingimustes määratud klienditoe ja/või tehnilise toe teenuste baastasuga hõlmatud mahtu ületavas osas tasub Klient klienditoe ja tehnilise toe teenuste eest hinnakirjas sätestatud tunnitasu alusel.

5.4  Teenuste teostamiseks kulunud aega arvestatakse 15 minuti täpsusega, kuid baastasu väliste teenuste tellimisel on minimaalne arveldamisele kulunud aeg ühes kalendrikuus 30 minutit. Kliendi asukohas osutatavate teenuste teostamiseks kulunud aja arvestus algab iDS-i saabumisest Kliendi asukohta.

5.5  Klienditoe ja tehnilise toe teenuste baastasu tasumine toimub igakuiselt iDS-i poolt esitatava arve alusel jooksva kuu 25. kuupäevaks.

5.6  Baastasu väliste teenuste, sh arendus,- lisa- ja valveteenuste ning nende ajaarvestuse kohta esitab iDS vastava aruande Kliendile igakuiselt. Kui Klient ei ole aruannet vaidlustanud 5 tööpäeva jooksul aruande saamisest, loetakse Kliendi poolt teenuste mahu arvestus ning maksumus aktsepteerituks. Pärast aruande kooskõlastamist või selle osas määratud tähtaja jooksul Kliendilt vastuväidete mittesaamisel, esitab iDS Kliendile arve. Arve maksetähtaeg on 5 tööpäeva alates iDS-i poolt arve Kliendile saatmisest.

5.7  Transpordikulu, sh Kliendi asukohta, ja teenuste osutamisega mitte seotud muude kulude eest tasub Klient kord kuus iDS-i esitatava arve alusel, vastavalt eelmisel kalendrikuul osutatud teenustele.

6. Konfidentsiaalsus

6.1  Pooled kohustuvad hoidma konfidentsiaalsena Lepingu tingimusi ning kogu Lepingu alusel või lepingueelsete läbirääkimiste käigus saadud informatsiooni teise Poole majandustegevuse ja finantsseisundi kohta, sh Poolte ärisaladust. Pool tagab konfidentsiaalse informatsiooni salastatuse ning ei kasuta ega edasta seda ei enda ega kolmandate osapoolte huvides. Kohustus kaitsta konfidentsiaalset informatsiooni kehtib kogu Lepingu kehtivuse vältel ning samuti 2 aasta jooksul pärast selle lõppemist. Konfidentsiaalseks informatsiooniks loetakse mh: i) finants- ja majandusseisundit ja raamatupidamisinfot; ii) tehinguid ja andmebaase; iii) eelarvet ja äriplaane; iv) müügi- ja turundustehnikaid; v) teenindusprotsessi, teenuste hindu ja hinnakujunduspõhimõtteid; vi) olemasolevaid ja potentsiaalseid kliendisuhteid, kliendilepingute sisu ning klientide kontaktandmeid; vii) ja muud teavet, mis on eeldatavalt teise Poole ärisaladus või mille avaldamine pole eeldatavalt Poole huvides.

6.2  Konfidentsiaalne informatsioon ei kuulu avalikustamisele kolmandatele isikutele ilma teise Poole nõusolekuta, v.a juhul, kui selline avaldamine on õigusaktide kohaselt Poolele kohustuslik või kui tegemist on informatsiooni avaldamisega professionaalsetele konsultantidele (advokaatidele, audiitoritele), kelle suhtes kehtib konfidentsiaalsuskohustus.

7. Isikuandmete töötlemine

7.1  iDS töötleb Kliendi ja Kliendiga seotud füüsiliste isikute (nt töötajate) isikuandmeid kooskõlas dokumendiga, milles iDS määrab kindlaks, kuidas iDS töötleb (näiteks kogub, kasutab, avaldab, säilitab, edastab ja kustutab) Kliendi ja Kliendiga seotud isikute isikuandmeid ning annab Kliendile ja Kliendiga seotud isikutele teavet Kliendi kui andmesubjekti õiguste kohta (Privaatsusteade).

7.2  Täpsem informatsioon, sealhulgas Privaatsusteade on kättesaadav iDS-i veebilehel (https://www.ids.ee/arireeglid).

7.3  Klient võimaldab enne teenuste tellimist tutvuda Privaatsusteatega nendel isikutel, kelle andmeid iDS töötleb.

8. Vastutus

8.1  iDS ei vastuta mistahes otsese või kaudse kahju eest, mis on seotud teenuse osutamisega. iDS teeb Tarkvaras vigade või Riistvara rikete esinemisel mõistlikke pingutusi vigade parandamiseks, kuid ei vastuta vigade ega rikete esinemise eest. Samuti ei vastuta iDS, kui viga või rike on ilmnenud Kliendi arvutite, seadmete või arvutivõrgu ebakorrektsest või puudulikust töötamisest.

8.2  iDS-il puuduvad kohustused ja vastutus mistahes Tarkvara või Riistvara kohandamiste või muudatuste või mistahes Tarkvara teenuste või toe osas, mis on teostatud Kliendi enese või kolmandate isikute poolt. iDS ei vastuta mistahes välisfaktoritest tingitud puuduste eest (sh teised tarkvaraprogrammid), samuti Tarkvara ja Kliendi enda riistvara ja tarkvarakeskkonna vahelise ühilduvuse või koostoime tagajärjel tekkinud puuduste eest.

8.3  iDSi vastutuse (v.a. tahtliku kohustuse rikkumise korral) ülempiir kõigi nõuete (sh viivisenõuded) osas on ühekordne baastasu või selle puudumisel konkreetse teenuse eest tasumisele kuuluv tasu.

8.4  iDS vastutab Lepingust tulenevate kohustuste täitmise eest üksnes Kliendi ees, mistahes kolmandatele isikutele tekkinud kahju iDS-i poolt hüvitamisele ei kuulu.

8.5  Lepingust tulenevate rahaliste kohustuste täitmisega viivitamise korral on viivise määr 0,1% tähtaegselt tasumata summast päevas.

8.6  iDS-il on õigus peatada lepinguliste kohustuste täitmine juhul, kui Klient hilineb arve tasumisega rohkem kui 15 kalendripäeva alates arve maksetähtaja möödumisest.

9. Teadete edastamine kord

9.1  Lepingu alusel või selle täitmisega seoses Poolele tehtav tahteavaldus või teade, mille tegemiseks ei ole Lepingus ette nähtud erikorda, tehakse kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis Poole kontaktisikule. iDS-i kontaktisiku andmed on toodud punktis 9.2, Kliendi kontaktisik fikseeritakse Eritingimustes, nende puudumisel on Kliendi kontaktisikuks tellimuse esitanud isik. Tahteavaldus või teade, mis tuleb teha kirjalikult, loetakse nõuetekohaselt tehtuks, kui see on kirjalikus vormis antud üle saajale isiklikult või saadetud tähitud kirjaga või saadetud digitaalselt allkirjastatud dokumendina. Tahteavaldus või teade loetakse kätte saaduks järgmiselt: e-postile saadetud tahteavaldus või teade – saatmisele järgneval tööpäeval; isiklikult või kulleriga üle antud tahteavaldus või teade – alates dokumendi üle andmisest; tähitud kirjaga edastatud tahteavaldus või teade –hiljemalt 4. tööpäeval alates teate postiasutusele üleandmisest.

9.2  iDS-i andmed avalduste ja teadete esitamiseks:

Tammsaare tee 47, 11316 Tallinn
tel: 650 5444
e-post: info@ids.ee

10. Lepingu muutmine ja lõpetamine

10.1 Eritingimusi võivad Pooled muuta kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis sõlmitud kokkuleppel e‑kirja teel. iDS-il on õigus muuta Üldtingimusi ühepoolselt, teavitades sellest Klienti 30 kalendripäeva ette.

10.2  Lepingu lõppemine ei mõjuta enne Lepingu lõppemisest tekkinud kohustuste täitmist.

11. Lõppsätted

11.1  Lepingu üksiku sätte kehtetus ei vabasta Pooli Lepingu teiste sätete täitmise kohustusest ning ei too kaasa kogu Lepingu või Lepingu teiste sätete kehtetust. Sätte kehtetuse ilmnemisel teevad Pooled oma parimad jõupingutused sätte asendamiseks selliselt, et asendatud säte täidaks võimalikult suures ulatuses eesmärki, mis oli kehtetul sättel.

11.2  Lepingule kohaldatakse Eesti õigust. Lepingust tulenev vaidlus lahendatakse Poolte läbirääkimistega. Kokkuleppe mittesaavutamise korral lahendatakse vaidlus esimeses astmes Harju Maakohtus.

TARKVARALITSENTSI ÜLDTINGIMUSED

1. Üldtingimuste kohaldamine

1.1  Käesolevad tarkvaralitsentsi üldtingimused (Üldtingimused) kohalduvad iD SÜSTEEMIDE OÜ, registrikood 14259084, aadress Tammsaare tee 47, 11316 Tallinn (iDS) poolt välja arendatud ja talle kuuluva kassa- ja laoarvestustarkvara BUUM (sh koos võimalike Kliendispetsiifiliste funktsionaalsustega) ja/või makseterminalide tarkvara EPSWare (Tarkvara) kliendi (Klient) kasutusse andmisel litsentsilepingu alusel.

1.2  iDS ja Klient on koos nimetatud ka kui Pooled või eraldi kui Pool.

1.3  Tarkvara kasutusse andmise aluseks on Kliendi ning iDS-i vahel e-kirja teel sõlmitud kokkulepe, milles fikseeritakse Tarkvara üldkirjeldus, litsentsi tähtaeg, mahud ja litsentsitasud ning milles Klient muuhulgas kinnitab oma nõustumist Üldtingimustega (Eritingimused). Eritingimused koos Üldtingimustega moodustab lihtlitsentsilepingu (Leping), mille alusel annab iDS Kliendile lihtlitsentsi Tarkvara kasutamiseks.

1.4  Leping jõustub alates hetkest, mil Eritingimused loetakse sõlmituks. Eritingimused loetakse sõlmituks hetkest, mil Klient väljendab e-kirja teel oma nõustumust iDS-i poolt Kliendile e‑kirja teel edastatud Eritingimustega ning kinnitab oma nõustumist Üldtingimustega.

1.5  Üldtingimuste ja Eritingimuste vastuolu korral juhinduvad Pooled Eritingimustes sätestatust.

2. Litsentsi andmine

2.1  iDS annab Lepingu alusel ja selles sätestatud tingimustel Kliendile lihtlitsentsi võlaõigusseaduse § 370 lõike 1 tähenduses Tarkvara kasutamiseks (Litsents).

2.2  Litsentsi alusel on Kliendil õigus, ulatuses, milleks see on vajalik Tarkvara sihtotstarbeliseks kasutamiseks Kliendi majandus-ja kutsetegevuses:

2.2.1   kasutada Tarkvara Eritingimustes sätestatud versioonis ning kirjeldatud moodulite ning funktsionaalsuse ulatuses;

2.2.2 installeerida Tarkvara Kliendi poolt määratud seadmetesse;

2.2.3 ühendada Tarkvara muu tarkvaraga, luua Tarkvara kasutamiseks vajalikud liidesed ja integreerimised;

2.2.4 võimaldada oma töötajatel ja lepingupartneritel Tarkvarale juurde pääseda ja seda kasutada;

2.2.5 teha Tarkvarast varukoopia tingimusel, et see on vajalik Tarkvara kasutamiseks või kadunud, hävinud või kasutamiskõlbmatuks muutunud Tarkvara taastamiseks.

2.3  Litsentsi alusel ei ole Kliendil lubatud:

2.3.1 kasutada Tarkvara muul, kui Lepingu punktis 2.2 kirjeldatud viisil;

2.3.2 Tarkvara tõlkida, reprodutseerida, kohandada või muul viisil ümber töötada ega saadud tulemusi reprodutseerida, välja arvatud ulatuses, milles see on määratud Tarkvara kasutamise juhendmaterjalides, mille iDS edastab Kliendi poolt määratud isikule e-kirja teel;

2.3.3 Tarkvara lähteteksti taastada ükskõik millisel viisil, välja arvatud seadusega otseselt lubatud juhul ja tingimustel;

2.3.4 Tarkvara muuta ega lahti murda Tarkvara litsentsivõtit ning muid Tarkvara koosseisus olevaid krüpteeringuga kaitstud algoritme.

2.4  Litsentsi tähtaeg ja mahud lepivad Pooled kokku Eritingimustes.

2.5    Litsents antakse ilma mistahes geograafiliste piiranguteta ja see kehtib kogu maailmas.

2.6    Kliendil ei ole õigust anda Litsentsi üle kolmandatele isikutele, sh seda edasi müüa, loovuta või rentida ega anda all-litsentse, välja arvatud Kliendi kontserni siseselt või Kliendiga ühises majandustegevuses tegutsevatele koostööpartneritele, jäädes ise vastutama kõigi Litsentsiga seotud ja käesolevast Lepingust tulenevate kohustuste täitmise eest.

2.7    Kõik Tarkvaraga seotud autori- ja omandiõigused on ja jäävad iDS-ile. Kliendi õigus Tarkvara kasutada on piiratud Lepingu punktis 2.2.12.2 nimetatud õigustega.

2.8    Litsents kehtib ning Litsentsist tulenevad õigused Tarkvara kasutamiseks tekivad alates hetkest, mil Klient on tasunud litsentsitasu vastavalt Eritingimustes määratud tingimustele. Ilma litsentsitasu nõuetekohase tasumiseta pole Kliendil õigust Tarkvara kasutada, välja arvatud juhul, kui iDS-iga on kirjalikult kokku lepitud teisiti.

3. Tarkvara kasutamise võimaldamine ja hooldus

3.1  iDS tagab Lepingu kehtivuse ajal äriliselt mõistlike jõupingutustega Kliendile Tarkvara kasutamise võimaluse Eritingimustes sätestatud funktsionaalsuses ja mahus.

3.2  Klient nõustub, et (i) Tarkvara ei ole arendatud vastama tema individuaalsetele nõuetele; (ii) Tarkvaras võib aeg-ajalt esineda tehnilisi või muid probleeme ja teenus ei pruugi tingimata katkematult või ilma vigadeta töötada; (iii) Tarkvara ei ole mõeldud kasutamiseks ohtlikku laadi tegevusteks, nagu näiteks liiklusjuhtimine või elutähtsad teenused, ohtlike ainete käitlemiseks või muudeks tegevusteks, mille puhul Tarkvara rike võib viia surma, kehavigastuse või keskkonnakahjuni.

3.3  iDS teeb Kliendile Tarkvara kättesaadavaks kokkulepitud päevade jooksul pärast Lepingu jõustumist ja litsentsitasu maksmist vastavalt Eritingimustes sätestatud tingimustele.

3.4  iDS osutab Kliendile läbi kasutajatoe pakkumise Tarkvara käigus hoidmiseks vajalikku tugiteenust, mille täpsed mahud ja tingimused lepivad Pooled kokku kas eraldi sõlmitavas Tarkvara tugiteenuse lepingus või kui tugiteenuse lepingut ei sõlmita, kohalduvad tugiteenusele iDS-i kodulehelt  kättesaadavad üldtingimused (https://www.ids.ee/arireeglid) ja hinnakiri (https://www.ids.ee/hinnakiri).

4. Litsentsitasu

4.1  Klient tasub iDS-ile litsentsitasu vastavalt Eritingimustes sätestatud tingimustele, litsentsitasule lisandub käibemaks seaduses sätestatud ulatuses.

4.2   Litsentsitasu maksmisega viivitamisel kohustub Klient maksma viivist 0,1 % tasumisega viivituses olevalt summalt iga tasumisega viivitatud päeva ees.

5. Kliendi kohustused tarkvara kasutamisel

5.1  Kliendil on kohustus:

5.1.1  tagada, et tema süsteemis, kus Tarkvara kasutama hakatakse, on ühilduv riist- ja tarkvara;

5.1.2 kasutada Tarkvara vaid lubatud hulgal riistvaral ja mahus;

5.1.3 kasutada Tarkvara viisil, mis on kooskõlas Eesti Vabariigi õigusaktidega;

5.1.4 teha Tarkvarast varukoopiaid hävinenud või kasutamiskõlbmatuks muutunud Tarkvara taastamiseks ning välistada varukoopiate kasutamine mis tahes muudel eesmärkidel;

5.1.5 tagada, et kui Tarkvara kasutatakse andmete töötlemiseks ja salvestamiseks, millele on seadusest tulenevalt kehtestatud protseduurinõuded (näiteks isikuandmed), siis kõik nõutavad õiguslikud ja/või formaalsed protseduurid oleksid täidetud;

5.1.6 rakendada turvameetmeid, et tagada Tarkvara kaitse volitamata juurdepääsu, kasutamise või kopeerimise eest;

5.1.7 tellida kõik Tarkvara muudatus- või parandustööd ainult iDS-ilt või tema poolt volitatud isikutelt;

5.1.8 teavitada iDS-i igast Tarkvara töös ilmnenud rikkest või veast.

6. Konfidentsiaalsus

6.1  Pooled kohustuvad hoidma konfidentsiaalsena Lepingu tingimusi ning kogu Lepingu alusel või lepingueelsete läbirääkimiste käigus saadud informatsiooni teise Poole majandustegevuse ja finantsseisundi kohta, sh Poolte ärisaladust. Pool tagab konfidentsiaalse informatsiooni salastatuse ning ei kasuta ega edasta seda ei enda ega kolmandate osapoolte huvides. Kohustus kaitsta konfidentsiaalset informatsiooni kehtib kogu Lepingu kehtivuse vältel ning samuti piiramata aja jooksul pärast selle lõppemist. Konfidentsiaalseks informatsiooniks loetakse mh: i) finants- ja majandusseisundit ja raamatupidamisinfot; ii) tehinguid ja andmebaase; iii) eelarvet ja äriplaane; iv) müügi- ja turundustehnikaid; v) teenindusprotsessi, teenuste hindu ja hinnakujunduspõhimõtteid; vi) olemasolevaid ja potentsiaalseid kliendisuhteid, kliendilepingute sisu ning klientide kontaktandmeid; vii) ja muud teavet, mis on eeldatavalt teise Poole ärisaladus või mille avaldamine pole eeldatavalt Poole huvides.

6.2  Konfidentsiaalne informatsioon ei kuulu avalikustamisele kolmandatele isikutele ilma teise Poole nõusolekuta, v.a juhul, kui selline avaldamine on õigusaktide kohaselt Poolele kohustuslik või kui tegemist on informatsiooni avaldamisega professionaalsetele konsultantidele (advokaatidele, audiitoritele), kelle suhtes kehtib konfidentsiaalsuskohustus.

7. Isikuandmete töötlemine

7.1  iDS töötleb Kliendi ja Kliendiga seotud füüsiliste isikute (nt töötajate) isikuandmeid kooskõlas dokumendiga, milles iDS määrab kindlaks, kuidas iDS töötleb (näiteks kogub, kasutab, avaldab, säilitab, edastab ja kustutab) Kliendi ja Kliendiga seotud isikute isikuandmeid ning annab Kliendile ja Kliendiga seotud isikutele teavet Kliendi kui andmesubjekti õiguste kohta (Privaatsusteade).

7.2  Täpsem informatsioon, sealhulgas Privaatsusteade on kättesaadav iDS-i veebilehel (https://www.ids.ee/arireeglid).

7.3  Klient võimaldab eelnevalt tutvuda Privaatsusteatega nendel isikutel, kelle andmeid iDS töötleb.

8. Vastutus

8.1  Tarkvara on litsentseeritud „nagu see on“ („as is”) põhimõttel ja kohaldatava seadusega maksimaalselt lubatud ulatuses ei kanna iDS Kliendi ees vastutust mistahes otsese või kaudse kahju eest, mis on põhjustatud Tarkvara kasutamisest. iDS teeb Tarkvaras vigade esinemisel mõistlikke pingutusi vigade parandamiseks, kuid ei vastuta vigade esinemise eest. Samuti ei vastuta iDS, kui viga on ilmnenud Kliendi arvutite, seadmete või arvutivõrgu ebakorrektsest või puudulikust töötamisest.

8.2  iDS-il puuduvad kohustused ja vastutus mistahes Tarkvara kohandamiste või muudatuste või mistahes Tarkvara teenuste või toe osas, mis on teostatud Kliendi enese või kolmandate isikute poolt. iDS ei vastuta mistahes välisfaktoritest tingitud puuduste eest (sh teised tarkvaraprogrammid), samuti Tarkvara ja Kliendi enda riistvara ja tarkvarakeskkonna vahelise ühilduvuse või koostoime tagajärjel tekkinud puuduste eest.

8.3  Kui Klient rikub oma Lepingust tulenevaid kohustusi või piiranguid on iDS-il õigus nõuda Kliendilt leppetrahvi tasumist kuni 5000 eurot iga rikkumisjuhtumi korral.

9. Litsentsi jõustumine, lepingu muutmine ning lõpetamine

9.1  Litsents hakkab kehtima alates hetkest kui Klient on tasunud litsentsitasu vastavalt Eritingimustes kokku lepitud tingimustele.

9.2  Eritingimusi võivad Pooled muuta kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis sõlmitud kokkuleppel e‑kirja teel. iDS-il on õigus muuta Üldtingimusi ühepoolselt, teavitades sellest Klienti 30 kalendripäeva ette.

9.3  Pooled võivad Lepingu igal ajal kokkuleppel lõpetada. Kumbki Pool võib korraliselt Lepingu üles öelda, teatades sellest teisele Poolele kirjalikult Eritingimustes kokkulepitud päevade arvu jooksul ette.

9.4  iDS-il on õigus Leping ühepoolselt ilma ette teatamata lõpetada, kui:

9.4.1 Klient on litsentsitasu maksmisega viivituses üle 90 päeva;

9.4.2 Klient rikub oma Lepingust tulenevaid mistahes kohustusi või piiranguid ega kõrvalda rikkumist selleks iDS-i poolt antud mõistliku tähtaja jooksul. Mõistliku tähtaja pikkuse üle otsustab iDS ainuisikuliselt.

9.5  Lepingu lõppemine ei mõjuta enne Lepingu lõppemist tekkinud kohustuste täitmist.

10. Teadete edastamise kord

10.1  Lepingu alusel või selle täitmisega seoses Poolele tehtav tahteavaldus või teade, mille tegemiseks ei ole Lepingus ette nähtud erikorda, tehakse kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis Poole kontaktisikule. iDS-i kontaktisiku andmed on toodud punktis 10.2. Kliendi kontaktisik fikseeritakse Eritingimustes, nende puudumisel on Kliendi kontaktisikuks iDS-i poole pöördunud isik. Tahteavaldus või teade, mis tuleb teha kirjalikult, loetakse nõuetekohaselt tehtuks, kui see on kirjalikus vormis antud üle saajale isiklikult või saadetud tähitud kirjaga või saadetud digitaalselt allkirjastatud dokumendina e-posti aadressile. Tahteavaldus või teade loetakse kätte saaduks järgmiselt: e-postile saadetud tahteavaldus või teade – saatmisele järgneval tööpäeval; isiklikult või kulleriga üle antud tahteavaldus või teade – alates dokumendi üle andmisest; tähitud kirjaga edastatud tahteavaldus või teade –hiljemalt 4. tööpäeval alates teate postiasutusele üleandmisest.

10.2  iDS-i andmed teadete esitamiseks on järgmised:

tel: 6505 444
e-post: info@ids.ee

10.3  Klient teatab Eritingimustes nimetatud kontaktisiku andmete muutumisest iDS-ile kirjalikult viivitamatult pärast andmete muutumist. Alates teate kätte saamisest loetakse Eritingimustes sätestatud andmed vastavalt muutunuks.

11. Lõppsätted

11.1  Lepingu üksiku sätte kehtetus ei vabasta Pooli Lepingu teiste sätete täitmise kohustusest ning ei too kaasa kogu Lepingu või Lepingu teiste sätete kehtetust. Sätte kehtetuse ilmnemisel teevad Pooled oma parimad jõupingutused sätte asendamiseks selliselt, et asendatud säte täidaks võimalikult suures ulatuses eesmärki, mis oli kehtetul sättel.

11.2  Lepingule kohaldatakse Eesti õigust. Lepingust tulenev vaidlus lahendatakse Poolte läbirääkimistega. Kokkuleppe mittesaavutamise korral lahendatakse vaidlus esimeses astmes Harju Maakohtus.